030 25 23 929       Stadsplateau 5, Utrecht

Werken bij Syndesmo

Samen met onze collega’s van &Morgen vormen wij Commotion Square. Onze gezamenlijke thuisbasis op 1 minuut lopen van Utrecht CS is een open, warme en leuke plek. Wij en onze klanten en relaties komen er graag. Lijkt het je leuk om samen met ons te werken aan de mobiliteitsoplossingen van morgen? Bekijk dan eens onze openstaande vacatures. Staat er niets tussen? Stuur gerust een open sollicitatie!

Wat wij te bieden hebben

  • Een organisatie met spannende en uitdagende projecten waarin we altijd gaan voor het beste voor de mens en het beste voor de plek in de stad waar we aan het werk zijn.
  • Een losse, warme en informele cultuur met humor, weinig regels, flexibele werktijden en veel verantwoordelijkheid.
  • Ruimte om je stempel te drukken op je werk en de manier waarop je dat doet.
  • 28 enthousiaste, betrokken en gezellige collega’s om mee samen te werken.
  • Een flexibele reiskostenvergoeding waarmee we vitaal en klimaatbewust reizen stimuleren.

Vacatures

Expert Mobiliteit & Advies

Expert Mobiliteit & Advies

Adviesvaardige analyticus

Syndesmo is een strategisch adviesbureau op het gebied van duurzame en flexibele mobiliteit voor werkgevers. We houden ons voor onze klanten (van Multinationals tot mkb) bezig met het ontwikkelen van o.a. mobiliteitsbudgetten, parkeerbeleid, thuiswerkbeleid en elektrificatie van de leasevloot. Wij zijn experts op het gebied van veranderen én van mobiliteit en vormen samen met &Morgen (dat zich op overheden richt) Commotion Square.

Wie zoeken we?

Adviesvaardige analyticus? Is dat niet tegenstrijdig? Ja. En zo combineer je nog wel meer eigenschappen die elkaar op het eerste oog lijken uit te sluiten. Je bent dus niet alledaags en dat is precies wat we zoeken. Aan de ene kant heb je het vermogen om lease- en mobiliteitsregelingen uit te pluizen en op een nog slimmere manier weer in elkaar te zetten. Je vernieuwt en doorbreekt de standaard.
Aan de andere kant heb je flair en een sprankelende manier om je kant mee te nemen in je advies. Of dit nu gaat over de elektrificatie van het wagenpark of over het stimuleren van het gebruik van de fiets. Je bent iemand die verbindingen kan leggen tussen mensen met verschillende belangen. Bijvoorbeeld tussen gemeenten en bedrijfsleven of tussen directie en OR.

 

Tot je verantwoordelijkheden behoren onder meer

  • Werkgevers adviseren over passende mobiliteitsoplossingen
  • Nieuwe (mobiliteits- en lease) regelingen ontwikkelen. Je brengt deze op een innovatieve manier voorbij de standaardregelingen
  • Samenwerken met en verbinden van allerlei partijen, zowel binnen als buiten de organisatie van de klant. Meestal in de vorm van een project
  • Workshops en inspiratiesessies begeleiden bij en voor de klant
  • De dienstverlening van Syndesmo helpen vernieuwen

Help jij zo werkgevers wegwijs te maken in deze trends in mobiliteit?

Wat wij van je vragen

  • Je werkt en denkt op WO-niveau
  • In elk geval heb je ca 3 jaar werkervaring op het gebied van mobiliteit
  • Ook heb je ervaring in de rol van adviseur: je helpt beslissers met jouw expertise en overtuigingskracht. Hiermee maak je echte impact
  • Het opstellen van een business case kent geen geheimen voor je. Cijfermatig ben je bovengemiddeld vaardig
  • Je weet te inspireren en groepsprocessen te faciliteren. Hierdoor weet je samen te werken met verschillende partijen die vaak tegengestelde belangen hebben

Wat wij je bieden

  • Veel ruimte voor persoonlijke en professionele groei, een losse en informele cultuur met humor, weinig regels, flexibele werktijden en veel eigen verantwoordelijkheid
  • Een contract voor een jaar met een marktconform salaris. We streven ernaar je daarna een vast dienstverband aan te kunnen bieden
  • Een flexibele en passende reis- en werkkostenvergoeding waarmee we vitaal en klimaatbewust reizen en werken stimuleren. Ons kantoor ligt in het centrum van Utrecht op 1 minuut lopen vanaf het centraal station.
  • Tijd en plaatsonafhankelijk werken zit in onze genen. Je werkt waar je het beste uitkomt. We faciliteren dit o.a. met een budget van €500,- voor de inrichting van je thuiswerkplek, een budget voor je telefoon en een goede laptop van de zaak.

Interesse?

Mail dan een korte motivatie met CV naar Jos Hollestelle: jos.hollestelle@syndesmo.nl. Vinden wij je sollicitatie interessant, dan nodigen we je uit voor een online gesprek van maximaal een uur.  Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Jos Hollestelle

 

Dataduider gefascineerd door mobiliteit

Dataduider gefascineerd door mobiliteit

Je bent enthousiast, pittig en hebt een sterke ambitie om de hoeveelheid data die over mobiliteit beschikbaar is van waarde te maken voor duurzaam reizen. Je ziet de mens en hun gedrag in cijfers uitgedrukt. Je kennis over datagedreven werken benut je om opdrachtgevers te adviseren in hun opgaven rondom slimme en duurzame mobiliteit. Als dataduider bied je hen inzicht en houvast om impactvolle veranderingen te initiëren. Het verzamelen en analyseren van relevante kwantitatieve en kwalitatieve data is waar je goed in bent. Je bent graag een inspirator die (nieuwe) collega’s, relaties en opdrachtgevers meeneemt in de toegevoegde waarde van data. Je vindt het een uitdaging dit zowel voor overheden als bedrijfsleven te doen. Jouw ogen gaan glimmen van dashboards, datasets, business cases, benchmarks, doelgroepen enquêtes, kaarten met vervoersstromen, datamining voor scenario ontwikkeling, et cetera. En natuurlijk ben je hierover succesvol in gesprek met opdrachtgevers.

Dus, ben jij de persoon die…

  • Door data te duiden onze opdrachtgevers ondersteunt hun opgaven nog beter te begrijpen en op te lossen?
  • Samen met ons mobiliteitscijfers menselijk te maken?
  • Ons helpt om de transitie naar duurzame mobiliteit bij overheden en in het bedrijfsleven een stap dichterbij te brengen?
  • De verantwoordelijkheid aan kan om dit onderwerp stevig op de kaart te zetten en met veel vrijheid en een beetje structuur dit onderwerp stevig te verankeren in onze manier van werken?
  • Data duiden net zo uitdagend vindt als het werkend krijgen van oplossingen voor veel verschillende opdrachtgevers en omgevingen?

…dan komen we graag met je in contact!

Re/thinking Mobility

Bereikbaarheid, luchtkwaliteit en leefbaarheid van (stedelijke) gebieden in Nederland waar we wonen en werken staan steeds meer onder druk. Dit vraagt lef om anders naar mobiliteit te kijken. Hoe kunnen we mobiliteit zo organiseren dat oplossingen en maatregelen helpen bij andere maatschappelijke vraagstukken? Hoe ondersteunen we opdrachtgevers om via hun eigen beleid en initiatieven hieraan een steentje bij te dragen? Mobiliteit gaat al lang niet meer alleen over voertuigen en asfalt, maar om ruimte en kwaliteit van leven. Slimme mobiliteit en innovatie helpen ons met slimme oplossingen, maar de échte verandering zit in onszelf: in ander gedrag en daarmee in fundamenteel anders denken. In Rethinking Mobility dus.

Over Syndesmo en zusterbedrijf &Morgen

Syndesmo en zusterbedrijf &Morgen vormen samen één adviesbureau voor mobiliteit en gedrag. Met ruim 25 collega’s vormen we een mix van verkeerskundigen, economen, veranderaars, communicatie- en gedragsexperts. Zo zijn we in staat om inhoud altijd goed te verbinden met proces, participatie en draagvlak. En werken we toe naar gewenste veranderingen in gedrag. Syndesmo helpt werkgevers met hun uitdagingen op het gebied van mobiliteit. &Morgen doet hetzelfde bij overheden en publiek-private samenwerkingen in regio’s. Onze thuisbasis is het World Trade Centre in het centrum van Utrecht, bovenop Utrecht Centraal Station. Een warme, levendige en zeer goed bereikbare plek. Collega’s, klanten en relaties komen er graag.

Wat wij van je vragen

Een gedreven professional, thuis in de wereld van data en gefascineerd door de wereld van mobiliteit met:

  • minimaal WO denk- en werkniveau;
  • een opleiding of aantoonbare (tenminste 5 jaar) werkervaring op het gebied van datagedreven adviseren, bij voorkeur in de wereld van mobiliteit of ruimtelijke ordening;
  • actuele kennis van dataverzamelings- en analysetechnieken en de toepasbaarheid daarvan;
  • teamspeler kwaliteiten;
  • ambitie om te ondernemen vanuit de wereld van mobiliteitsdata.

En daarnaast is het ook fijn als je:

  • ‘leken’ goed mee kunt nemen in de wereld van data;
  • een vaardig adviseur bent en communicatief bent;
  • een ondernemende instelling hebt en een beetje een Pipi Langkous mentaliteit.

Wat wij je bieden

Wat je van ons kunt verwachten?

  • Een werkomgeving met een minimum aan regels en een maximum aan ruimte voor jou om te bepalen hoe je je werk gaat doen;
  • een wendbare en flexibele organisatie;
  • leuke en inspirerende collega’s die elkaar ook tijdens corona (digitaal) blijven opzoeken;
  • contract voor een jaar met de intentie tot een vast dienstverband;
  • flexibele werktijden in een 32 tot 40-urige werkweek;
  • een mooie en moderne ontmoetingsplek in het centrum van Utrecht waar we – als je er bent – samen lunchen;
  • zelfstandigheid en doorgroeimogelijkheden;
  • tijd- en plaatsonafhankelijk werken zit in onze genen. Je werkt waar het je het beste uitkomt. We faciliteren dit onder andere met een budget voor de inrichting van je thuiswerkplek, een budget voor je telefoon en een goede laptop van de zaak.

Interesse?

Mail dan een korte motivatie met CV naar Annemieke Stoppelenburg. Vinden wij je sollicitatie interessant, dan nodigen we je uit voor een gesprek. In dat geval ontvang je een casus en vragen we je een pitch voor te bereiden van circa 20 minuten over de aanpak die je voor ogen hebt. Of mail ons om te bellen voor een nadere kennismaking met een kop koffie. Zolang we thuiswerken mag je die dan zelf inschenken (al is de koffie in het WTC erg goed!).

Administratief medewerker/ Assistent Office Manager (16-24 uur)

We zoeken een nieuwe collega die alle ballen in de lucht kan houden!

Administratief medewerker/ Assistent Office Manager (16-24 uur per week)

Office Management is zó belangrijk, daarom zoeken we een topper. Je bent veelzijdig als geen ander. Ook op administratief gebied sta je als een huis, ook als het gaat om de administratieve kant van HR en de ondersteuning bij projecten van onze adviseurs. Je maakt de afspraken voor ze, werkt presentaties of verslagen uit en bereidt bijeenkomsten voor.

Tijdens deze coronaperiode met veel thuiswerken, werk je ongeveer 8 tot 16 uur per week vanuit huis. Zodra we weer naar kantoor mogen, breiden we je uren in overleg uit naar 24 tot 32 uur. Want op dat moment zorg jij er, naast je administratieve taken, ook voor dat het kantoor een fijne en nette plek is, een plek waar iedereen graag naartoe komt. Dat doe je met je flair en je sprankelende manier van (samen)werken. Je hebt er echt oog voor, je ziet het werk al voor wij dat doen. Je weet wanneer er gasten komen en ontvangt ze hartelijk en spontaan.

Over &Morgen en zusterbedrijf Syndesmo

Syndesmo en zusterbedrijf &Morgen vormen samen één adviesbureau voor mobiliteit en gedrag. Met ruim 25 collega’s vormen we een mix van verkeerskundigen, economen, veranderaars, communicatie- en gedragsexperts. Zo zijn we in staat om inhoud altijd goed te verbinden met proces, participatie en draagvlak. En werken we toe naar gewenste veranderingen in gedrag. &Morgen helpt overheden en publiek-private samenwerkingen in regio’s met hun uitdagingen op het gebied van mobiliteit. Syndesmo doet hetzelfde bij werkgevers. Onze thuisbasis is het World Trade Centre in het centrum van Utrecht, bovenop Utrecht Centraal Station. Een warme, levendige en zeer goed bereikbare plek. Collega’s, klanten en relaties komen er graag.

Tot je verantwoordelijkheden behoren onder meer:

  • Administratieve ondersteuning: Samen met de Office Manager zorg je dat de administratie bijgewerkt is. Denk daarbij aan het inboeken van facturen en verwerken van binnenkomende mail en de post.
  • HR ondersteuning: Je helpt de Office Manager met de personeelsadministratie, het regelen van presentjes en het organiseren van personeelsfeestjes.
  • Projectondersteuning: Je ondersteunt de adviseurs bij het uitvoeren van hun projecten. Denk aan het maken van afspraken, opmaken van documenten/presentaties en verslagen.
  • Je voegt waarde toe op elk gebied wat nog niet genoemd is maar waar wel je interesse ligt en je ruimte voor verbetering ziet.

Voor in de toekomst als we weer naar kantoor mogen:

  • Office management: Je verzorgt de lunch, de borrel en soms de pizza, bestelt de boodschappen en kantoorartikelen, houdt toezicht op de schoonmaak, neemt de telefoon op en ontvangt onze gasten.
  • Daarnaast zorg je ervoor dat ons kantoor een warme, gezellige en opgeruimde plek is.

Wat wij van je vragen

  • Je hebt een opleiding op ten minste MBO-niveau afgerond.
  • Je bent meer dan gemiddeld thuis in Word, Excel en Powerpoint en vindt het ook prima om andere programma’s te leren gebruiken.
  • Je bent bekend met Afas (Profit en Insite).
  • Je hebt wel iets zorgzaams in je, maar laat je zeker niet ondersneeuwen in het omgaan met eigenwijze professionals.
  • Je bent er zo één die het werk ziet liggen en het initiatief neemt.
  • Je durft de dingen ook eens op een andere manier aan te pakken. Zelfs als je daar een risico mee neemt.
  • Ervaring in een vergelijkbare rol is een pre. Belangrijker vinden we je uitstraling en je drive.

Wat wij je bieden

  • Een losse, warme en informele cultuur met humor, weinig regels, flexibele werktijden en veel eigen verantwoordelijkheid.
  • Ruimte om je stempel te drukken op je werk en de manier waarop je dat doet.
  • Een contract voor een jaar met een marktconform salaris. We streven ernaar je daarna een vast dienstverband aan te kunnen bieden.
  • 25 enthousiaste, betrokken en gezellige collega’s om mee samen te werken.
  • Een flexibele en passende reiskostenvergoeding waarmee we vitaal en klimaatbewust reizen stimuleren. Ons kantoor ligt in het centrum van Utrecht op 1 minuut lopen vanaf het centraal station.

Interesse?

Mail dan een korte motivatie met CV naar Office Manager Bianca de Koning: bianca.dekoning@commotionsquare.nl. Je mag je motivatie ook in de vorm van een filmpje of op een andere wijze mailen. Vinden wij je sollicitatie interessant, dan nodigen we je uit voor een gesprek. Zetten we de volgende stap met elkaar, dan nodigen we je nog een keer uit voor een gesprek én zoeken we een moment waarop je (als dat weer kan) op kantoor komt om een goede indruk te krijgen van de sfeer en je rol.

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Bianca de Koning (030-2155080 of 06-55117331).

Open sollicitatie

Syndesmo staat open voor

Nieuw talent

Open sollicitaties zijn altijd welkom!

Interesse?

Mail dan een korte motivatie met CV naar Jos Hollestelle. Je mag je motivatie ook in de vorm van een filmpje of op een andere wijze mailen. Vinden wij je open sollicitatie interessant, dan nodigen we je uit voor een gesprek.

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Jos Hollestelle (0655124645).

 

Afstudeerders en stagiairs

Wij hebben regelmatig plaats voor afstudeerders en stagiairs. Laat ons weten wat je bij ons verwacht te kunnen leren én welke bijdrage je denkt te kunnen leveren. Studeer je een andere discipline en denk je een toegevoegde waarde te kunnen leveren? Mail ons gerust!

...Of bekijk de vacatures bij onze collega's van &Morgen

Bekijk hier de openstaande vacatures van &Morgen.