Hoe blijf je als werkgever aantrekkelijk? Vrijheid van mobiliteitskeuze wordt steeds belangrijker in het arbeidsvoorwaardenbeleid. Hoe speel je in op de wensen van (potentiële) medewerkers naar meer flexibiliteit en duurzaamheid bij hun mobiliteitskeuze? Bied je nog steeds standaard een leaseauto? Hoe zorg je ervoor dat het beleid eerlijk is, in de pas loopt met de bedrijfsdoelstellingen, én fiscaal en juridisch blijft kloppen? Wellicht wil je wel veranderen, maar weet je niet hoe. Daarnaast leveren veranderingen vaak onrust of weerstand op en die wil je natuurlijk vermijden. Kortom, je wilt een nieuw mobiliteitsbeleid realiseren dat eerlijk is en recht doet aan de verschillende medewerkers, je weet alleen niet waar te beginnen en hoe je de handen intern op elkaar kunt krijgen.
Onze belofte: Mobiliteitsbeleid dat aansluit bij je drijfveer
Jouw vraag is voor ons het uitgangspunt. Achtereenvolgens brengen we de huidige situatie in kaart, bouwen we met jou en de stakeholders aan een bij jouw organisatie passend toekomstbeeld, en helpen we je bij de realisatie van het nieuwe mobiliteitsbeleid.
‘Begin met het waarom: is je belangrijkste drijfveer aantrekkelijk werkgeverschap, duurzaamheid of iets anders? Een workshop met de belangrijkste stakeholders schept duidelijkheid, ook in alle emoties. Gemeenschappelijk draagvlak is immers nodig voor het slagen van veranderingen. Die drijfveer vertalen we naar regelingen, voorzieningen en gedragsinterventies.’ – Procesmanager Ruud de Groot
Tussentijds bouwen we ruimte in om samen met stakeholders de vinger aan de pols te houden ten aanzien van de haalbaarheid en wenselijkheid van het toekomstbeeld (reflecteren). Daarbij werken we ook aan de benodigde communicatie en gedragsinterventies om het toekomstbeeld ook echt voor jou en de organisatie te laten werken. Lees hier meer over onze aanpak.
Onze kracht
- We zijn sterk in het verkrijgen van intern draagvlak bij bijvoorbeeld Ondernemings Raad en directie
- We ontzorgen in het gehele proces van analyse tot aan implementatie
- We zijn onafhankelijk en hebben geen (financieel) belang bij de eventuele productaanbieders