Harmonisatie reiskosten- of leaseregeling
Door een fusie of overname zijn binnen uw organisaties verschillende reiskosten- of leaseregelingen van kracht. Omdat dit voor ongelijkheid en extra werk zorgt, willen jullie de regelingen gelijktrekken: harmonisatie. Logisch, maar u realiseert zich ook dat dit veel impact op (een deel van) de medewerkers zal hebben. Dat maakt de uitdaging extra groot. U wilt moderne eenduidige regelingen en wilt bovendien heel zorgvuldig en respectvol met de medewerkers omgaan.
Syndesmo begeleidt u naar een uniforme regeling. Met inhoudelijke expertise en veel aandacht voor de medewerkers.
De harmonisatie van regelingen en arbeidsvoorwaarden leidt bijna altijd tot nieuw beleid. Onze ervaring is dat dit een natuurlijk moment is om (weer) gezamenlijk vast te stellen wat de organisatie nastreeft met het mobiliteitsbeleid. Een duidelijke ‘why’ van het mobiliteitsbeleid én draagvlak hiervoor bij de belangrijkste interne stakeholders. Hiermee hebt u een basis waaraan u de huidige regelingen kunt toetsen en waarop nieuw beleid kan worden gemaakt.
Harmonisatie regelingen: van begin tot einde
Wij kunnen uw organisatie in het gehele proces begeleiden. Van een objectieve beoordeling van de huidige regelingen (met eventuele benchmark) tot de ontwikkeling en implementatie van nieuw beleid. Van het verbinden van interne betrokkenen tot het creëren van draagvlak.