030 25 23 929       Stadsplateau 5, Utrecht
okt 28

Klimaatwet en CO2-tax? Tijd voor actie!

Met het Klimaatakkoord, een Klimaatwet en CO2-tax op komst maken steeds meer bedrijven werk van hun mobiliteitsbeleid. Verstandig, vooral voor bedrijven waarvan een groot deel van hun CO2-uitstoot afkomstig is van mobiliteit. Want er is heel veel winst te behalen. Afwachten of nu actie ondernemen? Allerlei wetswijzigingen zijn nog onzeker.…
okt 17

Small data als leidraad bij het mobiliteitsbeleid

Big data is zo’n modekreet die je de afgelopen jaren op elk congres of symposium tegenkomt. De mogelijkheden zijn onvoorstelbaar. Maar wat kunnen werkgevers daarmee? Eerlijk gezegd niet zo heel veel, want meestal zijn de small data niet eens op orde. Toch vormt inzicht in data over het mobiliteitsgedrag van…
okt 10

Blog: Wagenpark 2.0 – Managen van de vloot of van behoeften?

Hoe ziet het zakelijk wagenpark er over 10 jaar uit? Blijven we rijden in leaseauto’s, al zijn ze dan elektrisch en emissievrij? Of komt er echt een nieuw model voor mobiliteit en maken we massaal gebruik van openbaar vervoer, de fiets, een elektrische step, deelauto’s en af en toe een…
okt 01

Blog: Leasefiets lang niet altijd interessant

De overheid wil duurzame mobiliteit stimuleren en voert daarom per 1 januari een nieuwe regeling in, die het leasen van een fiets aantrekkelijker moet maken. Voortaan wordt bij een leasefiets jaarlijks 7 procent van de nieuwprijs bij het inkomen opgeteld. Het is een betere regeling dan de nu bestaande leasefietsregeling,…
sep 17

Locatie werkplek doorslaggevend voor mobiliteitskeuze

Ruud de Groot van Syndesmo gaf op 10 september een lezing bij Capgemini in Utrecht voor zo’n zestig corporate real estate managers van diverse grote bedrijven. Een geïnteresseerd publiek, dat dagelijks te maken heeft met alles rondom bedrijfseigen vastgoed. Bereikbaarheid en parkeren vormen daarbij een belangrijk onderdeel – waarop nog…
aug 22

17 oktober: Executive Masterclass Mobiliteitsbeleid voor werkgevers

De Executive Masterclass Mobiliteitsbeleid is een dagprogramma voor organisaties die met hun mobiliteit aan de slag willen. Of dit beleid nu wordt gedreven door duurzaamheid, modern werkgeverschap, een efficiëntieslag of andere doelen: dit programma biedt deelnemers nieuwe inzichten in actuele ontwikkelingen en handvatten voor het vergroten van draagvlak in de…
aug 12

Kies de Beste Band: speciaal voor werkgevers!

Een auto met te zachte banden verbruikt aanmerkelijk meer brandstof dan wanneer de banden de juiste spanning hebben, dat weten de meeste mensen wel. Maar dat de ene band een veel lagere rolweerstand heeft dan de andere, lijkt een goed bewaard geheim. Het Europese bandenlabel op de band geeft heel…
jul 22

Blog: Een MaaS-abonnement voor iedereen die afstudeert

Geef alle Nederlandse studenten na hun afstuderen een MaaS-abonnement en voorkom dat ze in de auto stappen. Je hoeft geen vastgeroeste forensen meer uit de auto te halen en in één klap behaal je een flink deel van de duurzaamheidsdoelstelling van het kabinet. In Nederland wordt veel gesproken over MaaS…
jul 09

“Ben ik nou diegene die zo slim is, of ben jij zo dom?”

De uitspraak van Louis van Gaal was de eerste gedachte die in mij opkwam bij het lezen van het voorgestelde klimaatakkoord en de maatregelen omtrent mobiliteit afgelopen vrijdag 28 juni. ‘Dat vraagt om verdieping’ dacht ik en heb mij de afgelopen dagen door dat nieuwe klimaatakkoord heen geworsteld om te…
jul 08

Jos Hollestelle partner in Commotion Square

Per 1 juli is Jos Hollestelle (33) partner geworden in Commotion Square, het moederbedrijf van Syndesmo en &Morgen. Jos kwam ruim tien jaar geleden als stagiair binnen bij het bedrijf. Hij deed in 2007 en 2008 stages bij VNM Advies, een voorloper van &Morgen. “In die tien jaar is er…