+31 (0)30 25 23 929       Mariaplaats 4b, Utrecht

Syndesmo brengt beweging

Mobiliteit en verandering. Syndesmo brengt beweging bij mobiliteits- en bereikbaarheidsvraagstukken van organisaties. Vernieuwing, praktische oplossingen én samenwerking met relevante stakeholders staan centraal. Hiermee leveren wij een bijdrage aan beter presterende organisaties.

Mobiliteits- en veranderexperts

Een tikje eigenzinnig. Concreet en pragmatisch (no nonsens) en dromers tegelijkertijd. Aanpakkers en doorpakkers. Opdrachtgevers ervaren ons als professioneel en impactvol. Als een club die veel werk verzet, gedegen kennis heeft van mobiliteit en verandering en zich écht verdiept in de reiziger/medewerker.

De kracht van verbinden

We houden ons bezig met (complexe) veranderopgaven met veel spelers en uiteenlopende belangen. Met mobiliteit en verandering. Dit doen we op verschillende niveaus. Strategieontwikkeling om ruimte te scheppen voor een gedeeld perspectief. Het tot stand brengen van duurzame relaties tussen stakeholders. Het organiseren van projecten en veranderingen zodat het lukt om samen succesvol tot resultaten te komen.

We opereren vanuit vraag en behoefte – en werken vanuit een gedeeld belang naar oplossingen. Dit doen we altijd samen met betrokkenen. We maken gebruik van de energie van anderen, waardoor we impact kunnen maken. Zodat we met minder méér bereiken. We brengen beweging, energie of richting. Met als vertrekpunt altijd een duurzame oplossing of (gedrags)verandering. En onze collega’s van &Morgen doen hetzelfde: voor overheden.

Onze netwerkpartners

Partners

Regelmatig werken we samen met andere bureaus. Zoals Breinbereiders (voor specialistische kennis van de werking van het brein), JongeHonden (voor de betere junior en medior projectondersteuning met een bite), Winkwaves (social intranet bouwers) en Vitalavie (voor passie en vitaliteit op de werkvloer).

&Morgen en Syndesmo: een sterke combinatie

Wij vormen één bureau met onze collega’s van &Morgen. Syndesmo  helpt organisaties met hun uitdagingen op het gebied van mobiliteit en verandering; &Morgen doet hetzelfde voor overheden. Wat u daar als werkgever aan hebt? Veel! Wij spreken ook de taal van de overheid, kennen de maatschappelijke ontwikkelingen én weten wat we voor u kunnen bereiken. Lees verder>

Onze kennis delen we graag met u – op verschillende manieren

    • Kennisportal
      U krijgt als opdrachtgever kosteloos toegang tot onze uitgebreide en dynamische kennisportal Werken & Reizen. Openbare informatie vindt u op onze site slimmeropweg.nl: dé landelijke kennisbank voor werkgevers.
    • Synlabs
      Als relatie bent u welkom bij onze Synlabs. Tijdens deze prikkelende bijeenkomsten ontmoet u vakgenoten, u kunt ervaringen uitwisselen en u doet nieuwe kennis op dankzij verrassende sprekers.

Werken bij Syndesmo

Werken bij Syndesmo is uitdagend. We stellen hoge eisen aan onze mensen, maar daar staat veel tegenover:
ruimte om lef te tonen, om fouten te maken, om nieuwe dingen te proberen, om te ondernemen.

Utrechtse binnenstad

Onze thuisbasis is aan de Mariaplaats in de Utrechtse binnenstad. Een fijne plek waar we elkaar ontmoeten, waar we werken (als we niet bij onze opdrachtgevers zijn), samen lunchen en ons dagelijkse potje tafelvoetbal spelen.

Ook nemen we de tijd om leuke dingen met elkaar te doen. Ons team is een mix van seniors met een stevige reputatie, betrouwbare mediors en high potentials.

Kom je bij ons werken?

Consultant

Syndesmo groeit en daarom zoeken we naar een nieuwe topper, een

Consultant

die onze klanten bijstaat in het bedenken en realiseren van toekomstbestendig mobiliteitsbeleid en mobiliteitsoplossingen.

Jij bent iemand die mensen in beweging brengt, een veranderaar. Iemand die verbindingen kan leggen: tussen mensen met verschillende belangen, tussen denken en doen, tussen ambities en resultaten. Zakelijke mobiliteit binnen organisaties is bekend terrein voor je. Samen met de klant zoek je naar de drijfveren om te veranderen. Want pas als die écht duidelijk zijn, komt er beweging. Ander (reis)gedrag van medewerkers, daar gaat het uiteindelijk om.

Over Syndesmo

Syndesmo brengt beweging en verandering. Wij zijn experts op het gebied van veranderen én van mobiliteit (zakelijk reizen). De werkgeversdoelstellingen staan voor ons centraal. We begeleiden samen met werkgevers het proces naar ander (reis)gedrag van hun medewerkers. Hiervoor verbinden wij mensen met elkaar. Binnen de organisatie en zo nodig erbuiten. Zo werken we daadkrachtig aan betrokkenheid en draagvlak. We gaan daarbij uit van hoofd én hart. Verwacht van ons geen dikke rapporten maar wel een andere manier van kijken. We zetten nét dat stapje meer met slimme, praktische en verrassende oplossingen die duurzaam en toekomstbestendig zijn. Samen komen we in beweging.

Syndesmo en &Morgen: een sterke combi

Wij vormen één bureau met onze collega’s van &Morgen. &Morgen helpt overheden bij hun uitdagingen op het gebied van mobiliteit: mobiliteitsmanagement, stedelijke distributie en verkeer & vervoer. Daardoor hebben wij veel kennis in huis over regionale projecten en subsidies waar werkgevers van kunnen profiteren. Plus een groot gezamenlijk netwerk van overheden, werkgevers, OV-bedrijven en aanbieders. Onze thuisbasis aan de Mariaplaats in Utrecht is een open, warme en leuke plek. Zowel de 20 collega’s als onze klanten en relaties komen er graag.

Tot je verantwoordelijkheden behoren onder meer:

  • Werkgevers adviseren over passende mobiliteitsoplossingen
  • Ondersteunen bij de ontwikkeling en implementatie van hun mobiliteitsbeleid
  • Samenwerken met en verbinden van betrokken partijen, zowel binnen als buiten de organisatie van de klant
  • Projectmanagement
  • Workshops voorbereiden en begeleiden
  • Relatiebeheer, klanten werven

Wat wij van je vragen

  • Een afgeronde opleiding op tenminste HBO-niveau (richtingen HR, Facility management, Organisatiekunde en mobiliteitsmanagement sluiten het best aan bij de rol en inhoud van de functie)
  • Tenminste 3 jaar werkervaring, in advisering en project- en programmamanagement. Bij voorkeur heb je je hierbij ook gericht op changemanagement, gedragsverandering bij medewerkers en daadwerkelijke implementatie van je adviezen
  • Ervaring met het faciliteren van groepsbijeenkomsten
  • Een brede kennis van organisaties (HR, facilitair of wagenpark)
  • Je hebt een eigen relevant netwerk
  • Enige kennis van zakelijke- en woonwerk-mobiliteit, denk aan regelingen en voorzieningen op het gebied van personenmobiliteit, trends en ontwikkelingen op mobiliteitsgebied (bv. OV, reisapps, mobiliteitskaarten), is een pré
  • Als persoon ben je op een prettige manier eigenwijs, weet je mensen en belangen te verbinden en ben je flexibel, zelfstandig en initiatiefrijk. Verder ben je creatief in oplossingen en aanpak, resultaatgericht en slim. Je kunt goed samenwerken met veel verschillende partijen en bent gedreven om het steeds beter te doen

Wat wij je bieden

  • Veel ruimte voor persoonlijke en professionele groei, een losse en informele cultuur met humor, weinig regels en veel verantwoordelijkheid
  • 40-urige werkweek
  • Contract voor een jaar. We streven ernaar je daarna een vast dienstverband aan te kunnen bieden
  • Marktconform salaris
  • Flexibele werktijden
  • Een kantoor in het centrum van Utrecht dat past bij onze cultuur en manier van werken
  • Zelfstandigheid en doorgroeimogelijkheden
  • Een flexibele en passende reiskostenvergoeding

Interesse?

Mail dan een korte motivatie met CV naar Ruud de Groot. Je mag je motivatie ook in de vorm van een filmpje of op een andere wijze mailen. Vinden wij je sollicitatie interessant, dan nodigen we je uit voor een gesprek van maximaal een uur. Zetten we de volgende stap met elkaar, dan ontvang je een casus en vragen we je een pitch voor te bereiden van ca. 20 minuten over de aanpak die je voor ogen hebt.

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Ruud de Groot (06 55 32 07 43).

We bellen?!

Op donderdag 7 december kun je ons bellen tussen 9.00 en 17.00 om samen telefonisch een eerste inschatting te maken of we bij elkaar passen. We vertellen je alles wat je weten wilt over onze cultuur, klanten en plannen. En natuurlijk over jouw doorgroeimogelijkheden, de arbeidsvoorwaarden etc. Bel op die dag Ruud de Groot (06 55 32 07 43).

Junior consultant

Syndesmo groeit en daarom zoeken we naar een

Junior consultant

met het talent en de ambitie om te groeien in het bedenken en realiseren van toekomstbestendig mobiliteitsbeleid en mobiliteitsoplossingen bij onze klanten.

Jij bent iemand die verbindingen kan leggen: tussen mensen met verschillende belangen, tussen denken en doen, tussen ambities en resultaten. Wij richten ons op zakelijke mobiliteit binnen organisaties. Samen met je collega en de klant zoek je naar de drijfveren om te veranderen. Want pas als die écht duidelijk zijn, komt er beweging. Ander (reis)gedrag van medewerkers, daar gaat het uiteindelijk om.

Over Syndesmo

Syndesmo brengt beweging en verandering. Wij zijn experts op het gebied van veranderen én van mobiliteit (zakelijk reizen). De werkgeversdoelstellingen staan voor ons centraal. We begeleiden samen met werkgevers het proces naar ander (reis)gedrag van hun medewerkers. Hiervoor verbinden wij mensen met elkaar. Binnen de organisatie en zo nodig erbuiten. Zo werken we daadkrachtig aan betrokkenheid en draagvlak. We gaan daarbij uit van hoofd én hart. Verwacht van ons geen dikke rapporten maar wel een andere manier van kijken. We zetten nét dat stapje meer met slimme, praktische en verrassende oplossingen die duurzaam en toekomstbestendig zijn. Samen komen we in beweging.

Syndesmo en &Morgen: een sterke combi

Wij vormen één bureau met onze collega’s van &Morgen. &Morgen helpt overheden bij hun uitdagingen op het gebied van mobiliteit: mobiliteitsmanagement, stedelijke distributie en verkeer & vervoer. Daardoor hebben wij veel kennis in huis over regionale projecten en subsidies waar werkgevers van kunnen profiteren. Plus een groot gezamenlijk netwerk van overheden, werkgevers, OV-bedrijven en aanbieders. Onze thuisbasis aan de Mariaplaats in Utrecht is een open, warme en leuke plek. Zowel de 20 collega’s als onze klanten en relaties komen er graag.

Tot je verantwoordelijkheden behoren onder meer:

  • Het onderzoeken/analyseren van mobiliteitsregelingen en het naar boven halen van verbeterpunten daarin
  • Werkgevers adviseren over passende mobiliteitsoplossingen, in het begin samen met een senior collega
  • Ondersteunen bij de ontwikkeling en implementatie van hun mobiliteitsbeleid
  • Ondersteunen bij projectmanagement
  • Ondersteunen bij de voorbereiding en begeleiding van Workshops
  • Relatiebeheer, klanten werven

Wat wij van je vragen

  • Een afgeronde opleiding op tenminste HBO-denk- en werkniveau (richting HR of Facility management)
  • Aantoonbare kennis van of affiniteit met mobiliteitsmanagement is een pré
  • 0-3 jaar werkervaring, bijvoorbeeld in advisering, project- en programmamanagement of het faciliteren van groepsbijeenkomsten
  • Belangstelling voor zakelijke- en woonwerk-mobiliteit, denk aan regelingen en voorzieningen op het gebied van personenmobiliteit en ontwikkelingen op mobiliteitsgebied (bv. OV, reisapps, mobiliteitskaarten)
  • Als persoon sta je voor je mening en heb je een eigen koers, Je hebt een brede kijk op de wereld om je heen en je kunt concepten concreet maken. Je weet mensen en belangen te verbinden en je bent flexibel, zelfstandig en initiatiefrijk. Verder ben je creatief in oplossingen en aanpak, resultaatgericht en slim. Je kunt goed samenwerken met veel verschillende partijen en bent gedreven om het steeds beter te doen.

Wat wij je bieden

  • Veel ruimte voor persoonlijke en professionele groei, een losse en informele cultuur met humor, weinig regels en veel verantwoordelijkheid
  • 40-urige werkweek
  • Contract voor een jaar. We streven ernaar je daarna een vast dienstverband aan te kunnen bieden
  • Flexibele werktijden
  • Een kantoor in het centrum van Utrecht dat past bij onze cultuur en manier van werken
  • Zelfstandigheid en doorgroeimogelijkheden
  • Een flexibele en passende reiskostenvergoeding

Interesse?

Mail dan een korte motivatie met CV naar Ruud de Groot. Je mag je motivatie ook in de vorm van een filmpje of op een andere wijze mailen. Vinden wij je sollicitatie interessant, dan nodigen we je uit voor een gesprek van maximaal een uur. Zetten we de volgende stap met elkaar, dan ontvang je een casus en vragen we je een pitch voor te bereiden van ca. 20 minuten over de aanpak die je voor ogen hebt.

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Ruud de Groot (06 55 32 07 43).

We bellen?!

Op donderdag 7 december kun je ons bellen tussen 9.00 en 17.00 om samen telefonisch een eerste inschatting te maken of we bij elkaar passen. We vertellen je alles wat je weten wilt over onze cultuur, klanten en plannen. En natuurlijk over jouw doorgroeimogelijkheden, de arbeidsvoorwaarden etc. Bel op die dag Ruud de Groot (06 55 32 07 43).

Open sollicitatie

Syndesmo staat open voor

nieuw talent

open sollicitaties welkom

Interesse?

Mail dan een korte motivatie met CV naar Ruud de Groot. Je mag je motivatie ook in de vorm van een filmpje of op een andere wijze mailen. Vinden wij je open sollicitatie interessant, dan nodigen we je uit voor een gesprek.

Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Ruud de Groot (06 55 32 07 43).

 

Afstudeerders en stagiairs

Wij hebben regelmatig plaats voor afstudeerders en stagiairs. Doe je een studie op het gebied van verkeer & vervoer, mobiliteitsmanagement of communicatie? Laat ons weten wat je bij ons verwacht te kunnen leren én welke bijdrage je denkt te kunnen leveren. Studeer je een andere discipline en denk je een toegevoegde waarde te kunnen leveren? Mail ons gerust!

...Of bekijk de vacatures bij onze collega's van &Morgen

Bekijk hier de vacatures voor een Medior Adviseur Intelligente Mobiliteit en een Medior Adviseur Mobiliteitsmanagement.

Meld u nu aan voor de
Syndesmo-nieuwsbrief